ДРУШТВЕНЕ МРЕЖЕ – ПОЗОРНИЦА ЗА ПРОМОЦИЈУ КЊИГЕ, ЧИТАЛАШТВА И ОСТАЛИХ САДРЖАЈА БИБЛИОТЕКА СРЕДЊИХ ШКОЛА

Данијела Мандић

Апстракт


Промовисање школских активности, књиге и читалаштва на
некој од друштвених мрежа, наизглед је једноставан посао, посебно ако
узмемо у обзир да већина људи различитих узраста има отворене налоге
макар на Фејсбуку и Инстаграму, што умногоме ову тему, незаслужено,
већ на самом почетку етикетира као неинтересантно, већ познато и
савладано штиво о којем се много писало посљедњих година.
Имајући у виду поменуту чињеницу, с разлогом се намеће питање
колико библиотекара средњих школа у Републици Српској користи
друштвене мреже за промоцију властитих садржаја и зашто ту врсту
бесплатног виртуелног простора не искористе, између осталог, и за
међусобну сарадњу, размјену искустава и позитивних примјера из
библиотечке праксе.
Одмах затим логично се намеће питање колико библиотекара
запослених у средњим школама у Републици Српској друштвене мреже
користи у служби промоције књиге, читалаштва и библиотекарства
уопште и због чега се узалудно противимо технолошким достигнућима
која су, независно од наше воље, свакако постала дио људске стварности.
Управо због тога, овај рад с разлогом актуелизује питање улоге
друштвених мрежа у раду библиотека средњих школа у Републици
Српској и има за циљ да укаже на позитивне стране нових трендова те
да, као такав, послужи као мотив школским библиотекарима који још
нису закорачили у свијет социјалних мрежа да то, због својих корисника,
што прије учине. Свакако, библиотекари средњих школа не смију
изгубити из вида чињеницу да су тинејџери осјетљива категорија
корисника, те, да би се код њих пробудило занимање за писану ријеч
или било коју активност школске библиотеке, морају се испоштовати
одређена правила која они постављају и којих се школски библиотекар
мора придржавати. Осим чињенице да садржаји треба да буду
занимљиви, пажљиво одабрани и сликовити, о чему ће на основу личних
искустава бити ријечи у овом раду, осврнућемо се и на поменута правила
понашања на друштвеним мрежама и на моменте феномен друштвених
мрежа посматрати из угла средњошколаца. Овог пута, покушаћемо
занемарити негативне стране њиховог коришћења и посматрати их као
моћно оружје у борби за пажњу сваког средњошколца, родитеља,
професора...

Пуни текст:

PDF


DOI: http://dx.doi.org/10.7251/BSCSR1807146M

Рефбекови

  • Тренутно не постоје рефбекови.