АКЦИОНА ИСТРАЖИВАЊА У НАСТАВИ ГЕОГРАФИЈЕ

Authors

  • Љиљана Живковић
  • Јасмина Јовановић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NS1601215Z

Abstract

У савременој наставној пракси, теренски и истраживачки рад
наставника и ученика добија све више на значају. Настава географије пружа
могућност ученицима да стекну знања, умења и вештине у континуираном раду
полазећи од једноставног ка сложеном, од познатог ка непознатом и да у сарадњи
са наставницима самостално истражују и долазе до нових теоријских и
практичних сазнања. Наставници морају да буду иницијатори истраживачког рада
и да стваралачки користе иновације у организовању и спровођењу наставног рада.
Неопходна је припрема наставника, током његовог школовања и усавршавања, за
учествовање у теренским истраживањима. Наставник мора да, поред одређених
знања из струке, поседује знања из опште културе, да добро познаје дидактику,
педагогију и методику, као и методологију методичких и теренских истраживања.
Без ових знања наставник истраживач није у могућности да уочава методичке
проблеме, као ни да заснива и изводи методичка истраживања. Истраживачки рад
у настави подразумева и увођење низа иновација које морају бити добро
припремљене, планиране, практично оствариване, а резултати објективно
вредновани у организовању и спровођењу наставног рада. У настави географије се
најчешће употребљавају: акциона, примењена, експериментална, ex-post facto
истраживања, компаративна, социометријска и микро истраживања.

Published

2019-03-04