ИНДИВИДУАЛИЗАЦИЈА НАСТАВЕ ГРАМАТИКЕ ПРИМЈЕНОМ ЗАДАТАКА НА ТРИ НИВОА СЛОЖЕНОСТИ

Authors

  • Бранка Брчкало
  • Душан Пејић

DOI:

https://doi.org/10.7251/PNSJK1807097B

Abstract

У савременој методици граматике афирмишу се нови методички системи,
као што су: егземпларна настава, индивидуализована, програмирана, про-
блемска настава и сл. Добро одабрани и правилно комбиновани наставни по-
ступци помажу у интелектуализацији учења, увођењу и рјешавању проблема,
увођењу у истраживачки рад, доприносе развоју креативности код ученика.
Индивидуализована настава је такав методички систем који се темељи на ин-
дивидуалним разликама међу појединцима. Индивидуализовати наставу значи
помоћи ученицима да напредују према властитом темпу и могућностима. По-
стоји више поступака индивидуализације наставе а овај рад бави се индивиду-
ализацијом наставе граматике примјеном задатака на три нивоа сложености. У
раду се са дидактичко-методичког аспекта разјашњава појам индивидуализа-
ције наставе и даје један од могућих модела примјене овог методичког система
у настави граматике. За афирмацију ове врсте наставе и њено ближе одређење
користимо методу теоријске анализе и дескриптивну методу.

Published

2019-10-15

Issue

Section

Чланци