MJESTO I ULOGA ORGANIZACIONE KULTURE U SISTEMU KVALITETA

Authors

  • Cviko Jekić

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFB1610011J

Abstract

U članku se istražuje organizaciona kultura i njen uticaj na uvođenje i primjenu sistema kvaliteta. Navedeni su osnovni elementi sistema kvaliteta koji obuhvata: organizacionu strukturu, odgovornosti, resurse, postupke, procese i kulturu koja objedinjuje sve ove elemente. Za shvatanje mjesta i uloge organizacione kulture u sistemu kvaliteta neophodno je bilo ukratko objasniti šta je sadržaj organizacione kulture, navesti karakteristike uspješne organizacione kulture, obrazložiti promjene organizacione kulture i navesti uticaje koje ima organizaciona kultura na organizaciju, menadžment i performanse. Rezultati istraživanja pokazuju da je snažna kultura koja predstavlja skup određenih vrijednosti, uvjerenja i stavova koje dijele članovi jedne organizacije izvor konkurentske prednosti i superiornih performansi. Za implementaciju savremenog koncepta kvaliteta je potrebna izgradnja novih stavova i novih vrijednosti u organizaciji, konstituisanje organizacione kulture u kojoj je ključna odrednica ponašanja kvalitet koji stvaraju svi u organizaciji. Potrebna je nova kultura a to je kultura kvaliteta.

Published

2017-12-11