УЛОГА МЕДИЈА У СТВАРАЊУ ПОЗИТИВНОГ ИМИЏА ЕФИКАСНЕ ЛОКАЛНЕ САМОУПРАВЕ: НОВИ МОДЕЛ КОМУНИЦИРАЊА

Authors

  • Жељко Стевић
  • Борис Новарлић
  • Здравко Ђуричић
  • Предраг Ђурић

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFB1610077S

Abstract

Савремени комуникациони канали, огледају се прије свега у брзини у којој правовремена, транспарентна и јасна инфорамција, „путује“ од пошиљаоца до примаоца поруке. У данашњим условима пословања, веома важну улогу имају Интернет, али и традиционални медији као што су радио и телевизија. У овом емпиријском раду, спроведеном на територији града Добоја, анализиран је однос између улоге савремених медија у стварању позитивног имиџа успјешне локалне самоуправе. Претпостављени односи међу посматраним варијаблама тестирани су примјеном неколико статистичких метода. Резултати из истраживања сугеришу да коришћењем Интернета и осталих, савремених облика комуникације доводе да стварања успјешне локалне самоуправе, а посматрана корелација је и статистички значајна. Истраживање је показало да je 68,42% анкетираних медијских кућа, мишљења да је Интернет најбоље средство за добијање правовремених и тачних информација о активностима градске администрације. С друге стране, резултати показују да се чак 84,2% испитаника у потпуности слаже да интернет презентација доприноси бољој промоцији рада административне службе града Добоја и међусобној кумуникацији, а што свакако представља и највећу опредјељеност испитаника. Резултати овог истраживања пружају допринос емпиријским сазнањима у овој области, те указују на неадекватну употребу информационо-комуникационих технологија у локалној администрацији града Добоја, а у циљу стицања боље репутације на регионалном принципу, као и на изградњи њене конкурентске позиције у Републици Српској.

Published

2017-12-11