NOVE MEDIJSKE FORME U DIGITALNOM SVIJETU I NJIHOVA PUBLIKA

Authors

  • Sanela Janković

DOI:

https://doi.org/10.7251/AGN1201117J

Abstract

Istraživanje novonastalih medijskih fenomena u vremenu
širenja digitalizacije, odnos stvaralac – medijski tekst – publika, analiza
položaja publike u novom medijskom okruženju i uticaj novih tehnologija
na medijsku i umjetničku praksu, jesu predmeti istraživanja ovog rada.
Komparacijom analogne i digitalne produkcije, distribucije i recepcije
pokazano je na koji način su se mijenjale navike odnosno ponašanje publike
kao u umjetnika. Ulaskom novih tehnologija na medijsko i umjetničko
tržište u velikoj mjeri se redefinisao odnos umjetnik-publika, omogućavajući
publici današnjice da postane ravnopravni učesnik u procesu
umjetničke i medijske produkcije. Pojmovi vremena i prostora kao nosioci
medijskih sadržaja gube na značaju i nisu više presudni u recepciji
umjetničkih ili medijskih sadržaja. Osnovne karakteristike novih medija
koje su presudno izmijenile medijski pejzaž su interaktivnost, hipertekstualnost,
asinhronizovanost i fragmentacija publike. Veliki uticaj izvršio
je i novnonastali fenomen hiperproduktivnosti svih vrsta sadržaja. Nove
tehnologije omogućavaju personalizaciju medija, stvaranje sadržaja za
jednog čovjeka/potrošača, čime se dovode u pitanje dosadašnje definicije
masovne publike i samo postojanje masovne publike. Društvene mreže
kao novi oblici komuniciranja i promoteri interpersonalnog života ”na
mreži” utiču na dosadašnje navike konzumiranja, produkcije i distribucije
medijskih i umjetničkih sadržaja, stavljajući potrošače odnosno korisnike
u centar.

Published

2017-12-04

Issue

Section

Чланци