ZNAČAJ KULTURE U MEĐUNARODNOM MARKETINGU

Authors

  • Maja Đokić Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment u Novom Sadu
  • Jovana Gardašević Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment u Novom Sadu

DOI:

https://doi.org/10.7251/EMC1401044DJ

Abstract

Rezime:Međunarodno poslovanje uopšte, a pogotovo međunarodni marketing predstavlja ne samo ekonomski već i socio – kulturni fenomen.Svrha ovog rada jeste da teorijski prikaže sve aspekte kulture koji su esencijalno važni za poslovne ljude i kompanije, počevši od problema jezika i sporazumevanja, estetskih vrednosti,stavova i verovanja, religije do elemenata materijalne kulture. Kultura jednog društva obuhvata kako nematerijalne aspekte – verovanja, ideje, i vrednosti koji čine sadržaj jedne kulture tako i materijalne aspekte – objekte, simbole ili tehnologiju kroz koju se sadržaj kulture izražava. Uticaj kulture na međunarodni marketing i na donošenje marketing odluka sve više uzima maha, pogotovo u vremenu u kome živimo, a koje karakteriše visok stepen liberalzacije trgovine, širenja tržišta, globalizacije,ekonomskih integracija, međunarodnog poslovanja marketinški orijentisanih preduzeća koje svoje odluke usklađuju sa zahtevima krajnjeg potrošača. Ukoliko je krajnji potrošač, bilo da govorimo o pojedincu ili nekom ekonomskom subjektu iz internacionalnog okruženja, neophodno je poznavati kulturu iz koje potiče kako bi se lako mogle odrediti i definisati njegove potrebe i zahtevi, te na osnovu toga i pristupiti kreiranju adekvatne markting strategije. Cilj ovog rada je da ukaže na izuzetno veliki značaj poznavanja kultureinternacionalnogpodručja na kome kompanija želi da posluje.

Author Biography

Maja Đokić, Fakultet za ekonomiju i inženjerski menadžment u Novom Sadu

Docent

Published

2014-06-19