UTICAJ GRUPNIH INTERNIH I EKSTERNIH FAKTORA NA ODLUKE POTROŠAČA O KUPOVINI

Authors

  • Jana Aleksić Fakultet poslovne ekonomije, Panevropski univerzitet Apeiron, Banja Luka
  • Milanka Aleksić Fakultet poslovne ekonomije, Panevropski univerzitet Apeiron, Banja Luka
  • Sanja Dojčinović Fakultet poslovne ekonomije, Panevropski univerzitet Apeiron, Banja Luka

DOI:

https://doi.org/10.7251/EMC1202295A

Abstract

Na potrošača u marketingu i na njihovo ponašanje prilikom kupovine utiču mnogi faktori koji se u osnovi dijele na dve grupe, na eksterne i interne faktore. Osnovni cilj ovog rada bio je utvrditi koji faktori faktori imaju veći uticaj na odluku potrošača o kupovini. Pretpostavka se bazira na prednosti koja se daje internim faktorima, što bi značilo da se pretpostavlja da interni faktori imaju veći uticaj na potrošače u odnosu na eksterne faktore kada je u pitanju odluka o kupovini.
Za potrebe istraživanja izvršeno je anketiranje 205 ispitanika. Istraživanja su pokazala da interni faktori imaju veći uticaj na potrošače prilikom odluke o kupovini u odnosu na eksterne faktore.

Published

2012-12-15