STRATEŠKI RAZVOJ MALIH I SREDNJIH PREDUZEĆA REPUBLIKE SRPSKE I FEDERACIJE BOSNE I HERCEGOVINE

Authors

  • Esad Čović

DOI:

https://doi.org/10.7251/PRISR1305136C

Abstract

Predmet istraţivanja su razvoj malih i srednjih preduzeća, kompanija ili akcionarskih društava u Republici Srpskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine , sa akcentom na poljoprivredu, poljoprivredno preraĊivaĉke kapacitete, turistiĉka preduzeća iz raznih oblasti kao jedini mogući faktor oporavka preduzeća u krizi i naravno razvoja privrede u Bosni i Hercegovini bez obzira na njene entitete, kantone i distrikt.
Novonastalim preduzetnicima, preduzimaĉima i vlasnicima privrednih subjekata u Republici Srpskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine vjerovatno ovi navodi nisu dovoljno jasni, a vjerovatno i nemaju dovoljan broj struĉnih menadţera koji bi im skrenuli paţnju na novi naĉin poslovanja i opstanka na trţištu kao jasni konkurenti.
U ovom sluĉaju trţišna privreda je kapitalistiĉka i ima takmiĉarski duh na evropskom i svjetskom trţištu. Moramo imati na umu da se trţišna privreda odvija po principu navedene teorije igara pri ĉemu se dobit stavlja u isti kontekst ravnopravnosti pobjednik-gubitnik kao kod igre na sreću znanja i sposobnosti.
Mala i srednja preduzeća u Republici srpskoj i Federaciji Bosne i Hercegovine nisu imuna na vanjske udare koji dolaze globalizacijom odnosa Evropske unije pa se to ukazuje kao neophodnost definisanja njihove razvojne strategije koji u principu radi opstanka sva preduzeća moraju imati kako smo već rekli jasan strateški razvoj za radi liĉnih interesa.

Published

2016-03-30

Issue

Section

Чланци