Uticaj nekih socijalnih subjekata na medijsku kulturu

Authors

  • Dragana Rašević

DOI:

https://doi.org/10.7251/SOCSR1204059R

Abstract

ApstraktU radu se analizira problem medijske kulture danas na globalnom i regionalnom nivou u odnosu na njene dominantne socijalne subjekte. Medijska kultura u radu podrazumijeva medijski sadržaj i sredstva njegovog emitovanja, visoka tehnološka dostignuća (koja se koriste u procesu prikupljanja, obrade i distribucije informacija) i izvor kulture koju usvajamo. Cilj rada je da ukaže na uticaj dominantnih socijalnih subjekata – ekonomskih i naučnih centara moći – na medijsku kulturu.Razmatraju se problemi koji nastaju kao posljedica djelovanja najmoćnijih determinanti medijske kulture. Posebna pažnja se posvećuje rezultatima istraživanja o slobodi medija američkih nevladinih organizacija Fridom haus i IREKS (IREX - International Research and Exchange Board) ProMedia. Razmatra se položaj i sloboda medija danas u odnosu na proteklih deset godina. Sloboda medija mjeri se ocjenom slobode govora, stepena profesionalnog standarda kvaliteta, pouzdanog i objektivnnog informisanja, ekonomskog poslovanja i nezavisnosti uređivačke politike i djelovanja medijskih institucija u funkciji profesionalnih interesa medija.Konstatuje se da je sve više zemalja u kojima se bilježi pad slobode medija i da je većina zemalja Evrope i Evroazije u nezavidnom ekonomskom položaju, jer nisu slobodni u kreiranju medijskog sadržaja i medijska kultura veoma često zavisi od centara moći koji djeluju u njenom polju.

Published

2012-12-01