ЈАВНА ИНТЕРНА ФИНАНСИЈСКА КОНТРОЛАУ ИНСТИТУЦИЈАМА БОСНЕ И ХЕРЦЕГОВИНЕ

Authors

  • Далибор Сефер Министарство финансија и трезора БиХ, Сарајево, БиХ
  • Горан Петровић Центар јавне безбједности Источно Сарајево, Пале, БиХ

DOI:

https://doi.org/10.7251/ZREFIS1307381S

Abstract

Земље у транзицији и будуће чланице Европске уније, које су потписале Споразум о стабилизацији и придруживању, морају успоста-вити реформске промјене које се тичу унутра-шњег надзора, како код привредних субјеката, тако и код буџетских корисника. Као један од приоритета наводи се развој ревизорских метода у складу са међународним ревизорским станда-рдима и побољшање квалитета ревизије. Овакав вид реформе за БиХ представља и обавезу која је  утврђена Споразумом о стабилизацији и придру-живању. Европска комисија, ради пружања подршке земљама кандидатима за придруживање Европској унији, у систему реформи јавне интерне контроле развила је концепт јавне интерне финансијске контроле. Сврха ове реформе је успо-стављање обједињеног система који успостављају владе ентитета и Савјет министара БиХ ради контролисања, ревизије и извјештавања о кори-шћењу буџетских средстава и средстава Европске уније. Циљ ове реформе јесте да се обезбиједи усклађеност законодавства, транспарентно, еко-номично, ефикасно и ефективно трошење јавних средстава, као и њихова контрола. Досадашња искуства у БиХ везана за проблематику јавне потрошње показала су потребу за побољшањем постојећег система интерних контрола. На основу концепта јавне интерне финансијске контроле неопходно је успоставити хармониза-цијску функцију која ће имати за циљ хармо-низацију финансијског управљања и контроле и интерне ревизије, користећи искуства и препоруке Европске комисије, али  уважавајући и  специфи-чности везане за уставне и законске надлежности БиХ.

Published

2013-06-01