ТИНЕЈЏЕРИ И БИБЛИОТЕКА ДАНАС

Authors

  • Саша Леви
  • Александра Стошић
  • Александра Улетиловић

DOI:

https://doi.org/10.7251/BSCSR1706027L

Abstract

У ери дигитализације, када су сви садржаји, без обзира на
своју вриједност, постали лако доступни, библиотеке би требало
посебну пажњу да посвете тинејџерима. У том узрасту, када се
формирају личности и стварају трајне животне навике, млади људи су
подложни утицајима, који су развојем медија постали интензивнији. У
мору информација које су помоћу дигиталних медија на дохват руке,
ову групу корисника потребно је упутити на квалитетне садржаје и
начине на које исте могу пронаћи и препознати. Искуства са
библиотеком и библиотекарима у тинејџерском добу пресудна су за
формирање сталних читалачких навика у будућности.
Да би себи обезбиједиле могућност опстанка на тржишту услуга,
неопходно је да библиотеке одговоре захтјевима савременог друштва и
специфичним потребама својих корисника. Приоритет библиотека, као
културних установа, требало би да буду корисници у доби између 13 и
19 година. То је група корисника која је прерасла фондове и услуге
дјечијих одјељења. Исто тако, ни одјељења за одрасле, ако изузмемо
школску лектиру, не нуде довољно литературе овим корисницима. Зато
је неопходно да се у фондовима за одрасле нађе више литературе која
занима тинејџере и да библиотеке буду центри који ће им понудити
квалитетну информацију и едукацију. Како бисмо у сваком тренутку
могли одговорити захтјевима дигиталног доба, потребно је да се
библиотекари укључе у програме едукације о начинима подстицања
читања код младих и уопште о начинима комуницирања са младима.
Младе читаоце потребно је увести у свијет књиге и читања које није
везано искључиво за школски план и програм и самим тим не
представља обавезу. Привући младе који често сматрају да је боравак у
библиотеци пасивна, застарјела активност, повезати нове и старе
садржаје, штампану књигу и електронски интерактивни садржај, изазов
је за сваког библиотекара. Када имате младу особу која жели да чита,
важно је усмјерити је ка квалитетнијој литератури и развијању
критичких ставова према прочитаном.
У овом раду биће ријечи о томе на који начин библиотекари Народне и
универзитетске библиотеке Републике Српске раде на личној едукацији
и подстицању читања код младих. Један од тих начина је и излазак из
оквира библиотеке и увођење у свијет читања и тинејџера са посебним
потребама.

Published

2017-08-14

Issue

Section

Чланци