КУТАК ЗА ТИНЕЈЏЕРЕ: УЛОГА МЕДИЈСКЕ ПЕДАГОГИЈЕ

Authors

  • Ивана Ерић

DOI:

https://doi.org/10.7251/BSCSR1706055E

Abstract

У овом раду говорићемо о томе како су се традиционалне
библиотеке нашле пред великим изазовима на који начин да привуку
тинејџере у библиотеку када је у сваку пору нашег друштва ушла
модерна технологија која им одвлачи пажњу од традиционалних
вриједности. Самим тим, дигитално доба пружа им нове начине
доживљаја и приказивања одређених друштвених сфера. Посветићемо и
пажњу појму медијске педагогије и медијске писмености и њиховом
утицају на свијест и понашање младих. У нашим библиотекама млади
долазе како би узели лектиру, критике које се односе на лектиру и када
пишу матурске радове. Међутим, за њих би требало стварати кутак у
којем би могли да слушају музику, читају стрипове и часописе, гледају
филмове, серије и документарне (едукативне) емисије. Такође, било би
добро организовати и низ радионица различитих профила на којима би
млада популација могла да покаже своју креативност. Могли би да
осмишљавају одређене пројекте које би реализовали путем бесплатних
апликација (Gimp, Window Movie Maker, Audacity и друге), а помоћу
којих би израдили кратке фото-филмове. Требало би их подстаћи да ти
филмови представљају њихове личне импресије свијета око њих. С
обзиром на то да млади велики дио времена проводе на друштвеним
мрежама, наша је обавеза упозорити их на опасности које вребају на
интернету, информисати их о ауторским правима и приватности.
Услови које морамо створити тинејџерима у дигиталном добу јесу:
осјећања безбједности, удобности, дружење са својим вршњацима,
остваривање властитих идеја, развијање критичког мишљења и многе
друге. Морамо бити у дослуху с њима, покушавајући „испуњавати
њихове жеље“, корак по корак до зацртаног циља.

Published

2017-08-14

Issue

Section

Чланци