ДЈЕЧИЈА БИБЛИОТЕКА НА ВРАТИМА ШКОЛСКЕ БИБЛИОТЕКЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/BSCSR1706075JAbstract
Поставља се питање како дјецу привући библиотеци и
оријентисати према књизи а посебно ону дјецу која нису довољно
заинтересована ни за дјечију а самим тим ни за школску библиотеку?
Дјечије библиотеке су много више од просторије у коју дјеца улазе да
посуђују књиге. Библиотекари имају највећу одговорност у представ-
љању библиотеке дјеци, јер тај први сусрет са књигом у библиотеци
утиче не само на будућност односа према књизи, већ и на усвајање
одређених система вриједности. Они су активни посредници између
дјетета и књиге, дјелују подстицајно и васпитно на људску потребу за
доживотним образовањем.
Школска библиотека по својој намјени и дјелатности разликује се од
дјечије библиотеке, она је првенствено подршка остварењу васпитно –
образовног процеса и помаже ученицима у савладавању наставничког
програма. Треба да служи свим корисницима унутар школске заједнице.
Само заједничким радом дјечијих и школских библиотека, можемо са
оптимизмом очекивати резултате наше сарадње.
Циљ овог рада је побољшати сарадњу школске библиотеке и одјељења
за дјецу јавних библиотека. Рад предлаже могућа рјешења и открива
нове видове сарадње.
Сврха овог рада је да послужи као инспирација свим библиотекарима
који раде са дјецом.