И НАЈМАЊА БИБЛИОТЕКА МОЖЕ БИТИ МОЋАН КУЛТУРНО-ИНФОРМАЦИОНИ ЦЕНТАР
DOI:
https://doi.org/10.7251/BSCSR1706285VAbstract
Овај рад приказује активности једне мале, школске, сеоске
библиотеке која руши стереотипе да је библиотека мрачно, тихо и
удаљено место у које ученици залазе само када им је неопходна лектира.
И најмања библиотека може бити кутак, уточиште за опуштање, али и
центар за добијање валидних информација. Од ентузијазма и креативно-
сти библиотекара, флексибилности у учењу, отворености ка локалној
заједници и спремности на сарадњу са ученицима, наставницима,
родитељима и колегама библиотекарима зависи успешност, тј. да ли ће
ученици проводити време у библиотеци и да ли ће бити искоришћени
библиотечки ресурси и капацитети. Овај рад обухвата приказ искустава
библиотекара у развијању и неговању навика читања код ученика и у
примени ИКТ-а у пракси кроз информационо и медијско описмењавање
наставника и ученика. У раду су представљени: начини мотивације и
организовања активности са ученицима и наставницима, резултати и
планирање активности у будућем периоду.