ИНТЕРАКЦИЈА У ШКОЛСКОЈ БИБЛИОТЕЦИ
DOI:
https://doi.org/10.7251/BSCSR1908242SAbstract
Интеракција је кованица латинског порекла која је састављена
од две речи – интер што значи између и агаре што значи деловати.
Интеракција је узајамно дејство неких чинилаца у обликовању јединке. To
је појам који се среће у свим сферама живота. Образовни систем мора бити
у интеракцији са свим сферама друштва,а нарочито је важна интеракција
између образовног система и библиотеке. Библиотека служи ширењу
знања, културе, образовања, науке и пружа корисницима могућност
стручног, стваралачког и грађанског развоја. Школска библиотека је место
библиотечко-информационе, васпитно-образовне и културне делатности. У
школској библиотеци се прикупља, обрађује и даје на коришћење књижна
и некњижна грађа и серијске публикације. Школска библиотека треба да
буде место где ученици на одморима, после и пре школе проводе време:
пишу домаће задатке, раде разне реферате или читају обавезну и
необавезну литературу. Тако конципирана школска библиотека треба да
има одређен простор за читаоницу, адекватну опрему помоћу које долазе
брже до информација, фонд који одговара захтевима школе и наравно
обученог стручног библиотекара који ће прижати помоћ ученицима и
наставницима. План и програм рада школског библиотекара у многоме
зависе од плана и програма рада школе. Библиотекар у школским
библиотекама треба да поседује широко основно и професионално
образовање, Интеракција између библиотекара и наставника је неопходна
да би се постигао максимум библиотечких ускуга. Сталним упућивањен
деце у библиотеку, они развијају посебан однос према школској
библиотеци. Интерактивно учење подрамузева технику којом се знање
стиче не пасивним усвајањем и памћењем чињеница већ интеракцијом са
информацијама, изворима и осталим учесницима у наставном процесу.
IFLA/UNESCO Манифест за школске библиотеке указује на значајну улогу
школских библиотека у учењу, али издваја и основне задатке и циљеве
неопходне за учење, развијање стваралачке маште и критичког мишљења,
унапређење писмености и подизање културног нивоа.