ШКОЛСКИ БИБЛИОТЕКАР ИЗМЕЂУ ТРАДИЦИОНАЛНИХ И САВРЕМЕНИХ КОРИСНИЧКИХ ПОТРЕБА

Authors

  • Мирјана Радовановић Пејовић ОШ ,,Душан Јерковић“ Ужице
  • Ана Дуковић ОШ ,,Душан Јерковић“ Ужице
  • Марина Јевтић ОШ ,,Душан Јерковић“ Ужице

DOI:

https://doi.org/10.7251/BSCSR1908269R

Abstract

У овом раду разматра се однос између традиционалног и
савременог начина рада школског библиотекара. Концепт целоживотног
учења све више добија на значају, а школски библиотекар сопственим
залагањем и стручним усавршавањем, својим учењем и сталним
настојањем да стиче што адекватнија знања потребна за квалитетно
обављање посла, доприноси унапређивању нових знања, вештина и
компетенција како ученика у савременој школи, тако и наставника.
Школске библиотеке нису више тиха места, где се у тишини позајмљују
књиге. Школске библиотеке су места и за стицање знања и за дружење.
Поред редовног пословања, многобројним креативним и едукативним
радионицама, изложбама, школским ваннаставним пројектима који
окупљају ученике после наставе, подстицањем деце и младих на стицање
активних знања, подстицањем сарадње са наставним кадром, школски
библиотекар може и треба да има централну улогу у школи јер доприноси
не само остварењу образовних и васпитних циљева, већ и развоју младих
као целокупних личности. Савремени школски библиотекар, учећи ученике
медијској и информационој писмености, учи их како да усвајају нова знања
и унапређују вештине, али и како да препознају релевантне информације и
развијају ставове.
Пројекти школских библиотекара који подстичу читање, побољшање
читалачке културе и развијање информационе и медијске писмености
ученика, као и развијање вештина критичког читања и креативног писања,
показују да су школске библиотеке важна места за учење, али и развијање
креативности и стваралаштва.
Упркос маргинализованом положају школских библиотекара у образовно-
васпитном систему Србије, школски библиотекари својим радом успевају да

се наметну и показују да су школске бибиотеке културни центри школе, а у
мањим срединама често и центри локалне заједнице.
Промоција рада школског библиотекара може додатно допринети
превазилажењу стереотипа о послу библиотекара. Повећањем видљивости
школских библиотека у јавности, афирмисаће се постигнућа ученика,
наставника и библиотекара, и тако указати на значај рада савременог
школског библиотекара у складу са захтевима нових корисничких потреба.

Downloads

Published

2022-03-23