АКТИВНА УЛОГА ШКОЛСКЕ БИБЛИОТЕКЕ У ОБРАЗОВАЊУ И ОРГАНИЗАЦИЈИ ВАННАСТАВНИХ АКТИВНОСТИ УЧЕНИКА СА ИНВАЛИДИТЕТОМ У СРБИЈИ
DOI:
https://doi.org/10.7251/BSCSR1908329NAbstract
Школске библиотеке представљају најбројнији тип библиотека
на територији Србије. У школама, које образују децу са инвалидитетом,
сходно врсти и обиму инвалидитета, индивидуалним потребама и
могућностима ученика, организује се велики број разноврсних
ваннаставних активности које допринесе образовању и социјализацији ове
популације. Библиотекар у овим школама је све мање библиотекар у
традиционалном смислу речи, а све више члан школских тимова, који
пружа подршку целокупном васпитно-образовним процесу. Бројне
активности представљају плод заједничког рада наставника, ученика и
библиотекара који свој план културних активности усклађује са плановима
одговарајућих актива (учитеља, наставника српског језика, наставника
музичке и ликовне културе), а уз велику примену савремене информационе
технологије и средстава асистивне технологије. Посебно треба истаћи да,
школе које образују децу и младе са инвалидитетом, да би што успешније
задовољиле потребе и интересовања ученика, активно сарађују са редовним
основним школама, јавним библиотекама и другим установама у локалној
заједници.