Правни положај вјерске наставе у бившим републикама СФР Југославије
DOI:
https://doi.org/10.7251/CPBFSVO1615116MAbstract
Враћање вјерске наставе у школске клупе основних и средњих школа некадашњих република у саставу СФР Југославије, поклапа се са временом распада ове државе, појавом демократског вишестраначког парламентарног система, након полувјековне једнопартијске владавине Комунистичке партије Југославије, у којој је вјерска настава у јавним школама била избачена. Пад комунистичких вриједности и идела, који се одиграо не само на тлу Југославије, него цијеле источне Европе, означио је враћање демократских вриједности, а са њиме и слободе вјере и вјерске поуке. Ипак, законска рјешења нису иста у свим бившим републикама СФРЈ: крећу се од потпуног одсуства вјеронауке у јавним школама (Црна Гора, Словенија, Македонија) до законима одређеног статуса вјеронауке као изборног предмета (са већим или мањим степеном наставне заступљености и ауторитета у школском систему). Такође, средње и високе вјерске школе, те цивилне основне, средње и високе школе са правом јавности, а чији су оснивачи цркве и вјерске заједнице, нису у свим државама овог простора у истом положају. Овај рад се управо бави законском регулативом која дефинише статус и положај вјерске наставе и школе, односно појашњава различита законска рјешења, те односе цркава и вјерских заједница, са једне стране, и држава, са друге, на пољу образовања.Downloads
Published
2017-03-20