https://doisrpska.nub.rs/index.php/IMO/issue/feedIMO - ISTRAŽIVANJE MATEMATIČNOG OBRAZOVANJA2017-11-19T23:26:04+01:00Daniel A. Romanodaniel.a.romano@hotmail.comOpen Journal SystemsISTRAŽIVANJE MATEMATIČKOG OBRAZOVANJA prihvata za publikovanje radove na srpskom / hrvatskom / bosanskom i/ili Engleskom jeziku. Radovi se recenziraju i kategorišu.<br />Časopis izlazi kontinuirano u elektronskoj verziji.<br />Izdavač: Naučno društvo matematičara Banja Lukahttps://doisrpska.nub.rs/index.php/IMO/article/view/2827Геометријски садржаји у настави математике нижих разреда основне школе2017-11-19T23:26:04+01:00Сњежана Јовичићsnjezanajovicic@hotmail.comПотреба за разумијевањем геометрије у савременом свијету је пожељна, управо због тога<br />настава математике, треба прво наставницима, а затим и ученицима да обезбиједи квалитетна знања<br />из области геометрије. Мастер рад под насловом „ Геометријски садржаји у настави математике<br />нижих разреда основне школе“ се састоји из четири дијела. У првом дијелу је представљено уопште<br />о геометрији као науци и о томе како је настала, у другом дијелу су наведене теорије когнитивног<br />развоја о настави геометрије и то: Геометријске парадигме К. Хоудмент и А. Кузниака, наведене<br />парадигме су упоређене и суочене са Ван Хиеле-овим приступом геометрији, затим Теорија Ефраима<br />Фишбеина о фигуралним концептима и Дувалов когнитивни модел геометријског мишљења. У<br />трећем дијелу представљени су геометријски садржаји у настави геометрије нижих разреда.<br />Наведени су сви геометријски садржаји по разредима, који се изучавају по актуелном Наставном<br />плану и програму у Републици Српској, списак свих Наставних тема и јединица, затим очекивани<br />исходи и смјернице наставницима. У наведеним поглављима представљени су и неки од примјера из<br />уџбеника за ниже разреде, о томе на који начин су презентовани неки садржаји, на примјер када је<br />ријеч о томе како се ученици упознају са појмом праве, правоугаоника и слично. Да проблеми које<br />ученици имају у настави геометрије заиста и постоје, представљено је у поглављу четири, гдје су<br />наведени резултати екстерног тестирања ученика из математике 2015/2016. школске године, са<br />посебним освртом на геометрију. Затим су наведени и разлози због којих ученици, али и наставници<br />мисле да са усвајањем геометрјских садржаја постоји проблем, те су дате и неке смјернице<br />наставницима које би им могле користити у реализацији наставних садржаја из геометрије.2016-12-26T00:00:00+01:00Copyright (c) 2016 IMO - ISTRAŽIVANJE MATEMATIČNOG OBRAZOVANJA