ОДНОС ПОРОДИЦЕ И ПРЕДШКОЛСКЕ УСТАНОВЕ – НА ПУТУ КА КВАЛИТЕТНО УСМЈЕРЕНОМ ПАРТНЕРСТВУ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2301035CAbstract
Један од врло важних индикатора квалитета предшколског васпитања и обра- зовања представља поље односа породице и предшколске установе. Овај однос предуслов је за остваривање постављених задатака васпитања и образовања утврђених Програмом предшколског васпитања и образовања, због чега се у раду разматрају ставови васпитача и родитеља о узајамном односу у процесу васпитања и образовања њихове дјеце. Поред тога, представљени су и најдо- минантнији облици партнерства предшколске установе и породице, када је, на основу резултата истраживања у коме је учествовало 572 родитеља и 811 васпитача из 42 предшколске установе у Републици Српској, утврђено да се најчешће партнерство веже за двосмјерну размјену информација између ро- дитеља и васпитача о актуелним темама из установе, општем напредовању дјетета и стварању позитивне средине за учење у кући. Све то указује на постојање више традиционалног приступа у односима предшколске установе и породице, који најчешће подразумијева пасивну улогу родитеља, ограничену на родитељске састанке и индивидуалне разговоре. Овакви резултати усмје- рили су нас на преиспитивање и процјену потреба за наглашавањем различи- тих облика партнерства, чиме би се додатно унаприједили односи породице и предшколске установе. Тиме би се уједно створили бољи услови за одговор на бројне изазове са којима се савремена породица суочава, те створиле боље прилике за предшколску установу, која, као таква, може бити спремна да се прилагоди промјенама које се свакодневно јављају.