PROCENA KVALITETA APLIKACIJA ZA OSOBE SA AUTIZMOM

Authors

  • Nenad Glumbić Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Univerziteta u Beogradu
  • Magdalena Mia Vušović Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju Univerziteta u Beogradu
  • Kristina Jovović Škola za osnovno i srednje obrazovanje ,,Vukašin Marković" u Kragujevcu
  • Mirjana Đorđević Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju, Univerziteta u Beogradu

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK2401137G

Abstract

Razvoj informaciono-komunikacionih tehnologija i njihova sve učestalija primena u radu sa osobama sa autizmom doveli su i do kreiranja velikog broja specijalizovanih aplikacija. Najveći broj aplikacija napravljen je za govornike velikih svetskih jezika, poput engleskog i španskog. Iako ciljne veštine ovih aplikacija pokrivaju različite oblasti, od obrazovanja i razvoja specifičnih funkcija, do kvalitetnog korišćenja slobodnog vremena, njihove karakteristike retko su procenjivane. Cilj ovog istraživanja je da utvrdi kvalitet aplikacija namenjenih osobama sa autizmom, proširujući opseg pretrage sa engleskog na jezike regiona. Pomoću izabranih ključnih reči na engleskom, srpskom i hrvatskom jeziku selektovane su 33 aplikacije, pretežno na digitalnoj platformi Google Play. Sve navedene aplikacije procenjene su Sistemom indikatora za evaluaciju aplikacija namenjenih korisnicima s poremećajem iz spektra autizma. Dobijeni rezultati pokazuju da postoji velika heterogenost u pogledu kvaliteta izabranih aplikacija i da su pedagoški aspekti takvih programa nešto lošije vrednovani od njihovog sadržaja i dizajna. Aplikacije koje su dobile najveće ocene nastale su u okviru istog istraživačkog projekta, zasnovanog na saradničkom odnosu stručnjaka iz univerzitetske zajednice, poslovnih subjekata i organizacija civilnog društva.

Downloads

Published

2025-09-17