ИЗАЗОВИ И ПЕРСПЕКТИВЕ ПЕДАГОГИЈЕ У ПОСТМОДЕРНИ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2402067BAbstract
У времену интензивних друштвених, културних и политичких промјена, наро- чито у друштвима у транзицији, васпитно-образовни систем суочава се са бројним изазовима. Традиционалне педагошке парадигме више не задовоља- вају потребе савременог човјека, те је неопходно преиспитати њихову реле- вантност у условима постмодерне. Постмодерна, као епистемолошки и кул- турни пројекат, доводи у питање појмове универзалности, објективности и централизованих вриједносних система, чиме директно утиче на теорију и праксу педагошког дјеловања. Овај рад има за циљ да анализира постмодер- нистичке изазове у педагогији, преиспита њихов потенцијал за реконцептуа- лизацију образовне праксе, као и да сагледа могуће перспективе развоја педа- гошке науке у постмодерном контексту.