IZAZOVI I PERSPEKTIVE RAZVOJA DIDAKTIKE

Authors

  • Žana Bojović Pedagoški fakultet u Užicu, Univerziteta u Kragujevcu

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK2402099B

Abstract

Didaktika kao pedagoška disciplina koja proučava opšte probleme vaspitanja, obrazovanja, učenja i razvoja u okvirima nastave menjala se uporedo sa društveno-ekonomskim i tehničko-tehnološkim promenama. Još od J. A. Komenskog i njegove „Velike didaktike“ menjale su se koncepcije vaspitno-obrazovnog rada, formirale nove paradigme i pomerale uporišne tačke u razumevanju osnovnih premisa vaspitanja i obrazovanja. Polazeći od činjenice da su se sve promene prelamale kroz pozicioniranje učenika i nastavnika u vaspitno-obrazovnom radu kao i kroz promišljanja o mestu i ulozi nastavnog sadržaja, fokus rada je baziran na elementima didaktičkog trougla sa ciljem da se identifikuju izazovi koje će morati „pretrpeti“ učenik, nastavnik, nastavni sadržaj ali i nastavna tehnologija kao didaktička logistika. Kroz promišljanja o izazovima koji stoje pred didaktikom, sa aspekta nadolazećih globalizacijskih promena, pokušaćemo identifikovati i rasvetliti perspektivu njenog daljeg razvoja u vremenu koje je pred nama.

Downloads

Published

2025-11-11