IZAZOVI I PERSPEKTIVE RAZVOJA KOMPARATIVNE PEDAGOGIJE
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2402163PAbstract
U savremenom svijetu komparativna pedagogija se suočava s nizom izazova koji oblikuju njen razvoj kao naučne i nastavne discipline. Istraživanje ključnih izazova komparativne pedagogije orijentisano je, prije svega, na metodološke prepreke u komparativnim istraživanjima, nedovoljnu integraciju sa drugim naučnim disciplinama, kulturalne i kontekstualne faktore koji otežavaju generalizaciju rezultata, te političke i ekonomske uticaje poput globalizacije i obrazovnih reformi. S druge strane, tehnološki napredak, međunarodna saradnja istraživača i kritički pristupi obrazovanju nude nove perspektive za razvoj komparativne pedagogije s naglaskom na unapređenje obrazovnih politika, razvoj interdisciplinarnih pristupa, globalnu saradnju, održivost, inovacije u obrazovanju i povezivanje istraživanja i vaspitno- obrazovne prakse. Zaključno, komparativna pedagogija predstavlja neprocjenjiv resurs za istraživanje i unapređenje obrazovnih praksi u različitim kontekstima. Kroz razumijevanje izazova i perspektiva koje ova disciplina nudi, moguće je razviti inovativne pristupe koji ne samo da poboljšavaju kvalitet obrazovanja, već i osnažuju djecu i nastavnike širom svijeta. Uloga komparativne pedagogije kao naučne i nastavne discipline je ključna u oblikovanju obrazovnih politika koje odgovaraju na dinamične društvene, ekonomske i kulturne promjene, istovremeno stvarajući temelje za održiv i inkluzivan vaspitno - obrazovni sistem.