ПРОЈЕКТНА НАСТАВА У ОСНОВНОЈ ШКОЛИ
DOI:
https://doi.org/10.7251/10.7251/NSK1002067AAbstract
Аутор презентује резултате проучавања и истраживања пројектне наставе у основној школи. Раније примарно образовање се већином сводило на традиционалне моделе рада са ученицима. Пажња се поклања просјечном ученику, а остали ученици су били запостављени у раду. Ученици нису били у могућности да показују своје стваралачко и критичко мишљење, те су на тај начин били спријечени да учествују у наставном процесу. Употребом пројектне наставе, централно мјесто у наставном процесу заузима ученик. а самим тиме он постаје градитељ и креатор нових знања и учења. Наставникова улога се мијења, постаје руководилац, координатор и водитељ, а ученик независни истраживач. Употребом пројектне наставе превазилазе се досадашње потешкоће напредовања и усавршавања наставе, а и саме позиције ученика. Савремена настава захтијева измијењену улогу како наставника, тако и ученика, гдје пројектна настава представља добар пут ка тој измијени, а све у циљу боље, кавлитетније и ефикасније наставе.