Metodičke dileme u poučavanju savremenog slikarstva u gimnazijama

Authors

  • Miroslav Drljača

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1401085D

Abstract

Vrijeme u kojem živimo nam svečešće postavlja kao nužno učenje i raspravljanje o savremenoj umjetnosti, njenim nastancima, razvoju, ali i kasnijem uticaju na danas aktuelnu umjetnost. Imajući u vidu istorijske uslove, zbog kojih nismo uvijek bili u koraku sa svjetskim razvojem umjetnosti, rad u školama javlja se kao veoma značajno mjesto upoznavanja i sticanja znanja o savremenoj umjetnosti. Savremena umjetnost, ali i učenje uopšte zahtijeva „noviji“ pristup u obrazovanju većim angažovanjem učenika dovodi do glavnog cilja, usvajanja znanja i praktične primjene. U ovom radu autor opisuje neke metodičke scenarije za poučavanje savremeng slikarstva u gimanzijama te sugeriše primjerenije metodičke scenarije za druge nastavne predmete. Krajnji ishod ovakvog učewa je usvajanje znanja, prepoznavanje i razlikovanj stilova i njihovih nosilaca, ali i praktična primjena, kaja se manifestuje kao izvođenje praktčnog rada (crtanje, slikanje, fotografisanje).

Published

2020-06-02