Predrasude i etnički stereotipi između učenika osnovnoškolskog uzrasta tri nacije u Bosni i Hercegovini
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK1212131KAbstract
Problem ovog istraživanja odnosi se na utvrđivanje stepena izraženosti razlika u nivou predrasuda i etničkih stereotipa, te nivoa nacionalne i religijske netolerantnosti među učenicima osnovnih škola prema vlastitom i druga dva etnosa u Bosni i Hercegovini. Istraživanjem je obuhvaćen uzorak slučajnog tipa od 300 ispitanika oba pola od petog do devetog rateda osnovne škole, po stotinu ispitanika iz reda svakog od tri etnosa u Bosni i Hercegovini. Korištena su dva mjerna instrumenta SEDIS skaler (skala etničke distance) i skala nacionalne i religijske netolerantnosti. Dobijeni rezultati ukazuju na nivo razlika u postojanju etničke distance i nacionalne i religijske netolerantnosti među ispitanicima tri etnosa u Bosni i Hercegovini. Postoje mnogi načini borbe i smanivanja predrasuda, ali najefektivniji način je da se djeca počevši od najnižeg uzrasta vaspitavaju bez predrasuda prema drugima kako bi se izbjegla etnička distanca te smanile nacionalne i religijske netolerantnosti.