ODNOS NASTAVE I RAZVOJA UČENIKA
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2001009IAbstract
U radu su cjelovitije analizirane relacije između nastave (obučavanja) i razvoja (zrenja) učenika u svjetlu psiholoških teorija: kognitivističke, teo- rije identičnih elemenata i sociokulturne teorije. Apostrofiran je značaj kog- nitivističke teorije i istraživanja u otkrivanju zakonitosti intelektualnog (umnog) razvoja djece i mladih po utvrđenim etapama. Rasvjetljavana je hipoteza Vi- gotskog o međuzavisnosti nastave i razvoja učenika, kao i polazišta u konci- piranju teorije razvijajuće nastave. Eksplicirane su vrijednosti, sličnosti, ra- zlike, naučne i praktične implikacije eksperimentalne valorizacije teorije ra- zvijajuće nastave u projektima istraživačkog tima Zankova (gdje je razvija- no empirijsko mišljenje učenika) i kolektiva Eljkonin-Davidova (fokusiranog na razvoj teorijskog mišljenja). Upoređivani su tokovi i ishodi vaspitanja i ra- zvoja učenika (intelektualnog, moralnog i ostalih komponenti vaspitanja) u tradicionalnoj i inovativno-razvijajućoj nastavi. Prikazana je paradigmatsko- teorijska zasnovanost tipova i sistema nastave.