ИНФОРМАТИЧКО-РАЗВИЈАЈУЋА НАСТАВА КАО НОВА ДИДАКТИЧКА ПАРАДИГМА
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2001047VAbstract
Традиционална репродуктивна настава као дидактичка парадиг- ма је у школама заступљена неколико векова. Она је била револуцио- нарна промена у образовању. Сматрана је епохалном иновацијом. Ко- менски је увођењем разредно-часовног система утврдио кључне по- ставке за одвијање наставе у школама (разред, трајање часа, трајање школске године, облике наставног рада). Овај систем представљао је епохалну иновацију. Међутим, нема те иновације која би вечно траја- ла. Многе добре стране традиционалнe репродуктивне наставе данас су постале њене највеће слабости. Позната је законитост:када се једна технологија ангажује горњом страном својих могућности да се нови продори могу чинити појавом нове технологије. Многе иновације које су примењиване у отклањању слабости репродуктивне наставе су биле корисне, али се није излазило из круга организације репродуктивне наставе по парадигми Коменског. Нова информациона технологије радикално је променила схватања и утицала на револуционарне промене у свим сферама људске делатности, па и у области образовања. На по- молу је релативно нова дидактичка парадигма, информатичко/разви- јајућа настава. У овом раду су анализиране слабости традиционалнe репродуктивне наставе и указано је на преимућства и обележја инфор- матичко/развијајуће наставе.