БАСНА КАО РИЗНИЦА ВРИЈЕДНОСНИХ СУДОВА – ИЗМЕЂУ СХВАЋЕНОГ И ПРИХВАЋЕНОГ

Authors

  • Данијела Поповић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK2002125P

Abstract

Циљ овог рада јесте да укаже на могућности примјене проблем-
ске наставе приликом интерпретације басне у IV разреду основне шко-
ле. У том циљу спровели смо истраживање у коме је учествовало
N=211 ученика из основних школа на територији општина Подгорица
и Даниловград. Узорком су обухваћене градске и приградске школе. У
градским срединама гдје су школе са већим бројем одјељења рађен је
тест изједначавања. На основу овог теста изабрана су два одјељења
најсличнија по познавању књижевности. Критеријум по кому су бира-
на одјељења јесте просјечан број бодова освојених на тесту и стан-
дардна девијација. Примјеном а приори статистичке анализе моћи
тестова утврдили смо да је обим реализованог узорка довољан за до-
ношење високо поузданих статистичких закључака. Резултати ста-
тистичке анализе показали су да је проблемски приступ при интерпре-
тацији басне Лисица и јарац довео до свеобухватнијег доживљаја и разумијевања басне, као и прихватања система вриједности које нам
поменута басна доноси.

Published

2021-10-11