МЕТОДИЧКЕ СПЕЦИФИЧНОСТИ ПРОБЛЕМСКЕ РАЗРЕДНЕ НАСТАВЕ МАТЕМАТИКЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2102097KAbstract
Проблемска настава један је од савремених наставних система. Теоретичари се слажу да је она најбржи облик учења, мишљења и стваралаштва; да код ње постоји непозната ситуација коју треба решити; да се проблем решава увиђањем односа између датог и за- датог; решавајући проблем ученик пролази кроз духовни немир да би, ако га реши, доживео духовну смиреност; притом стиче знања, ства- ра генерализације и примењује та знања у новим ситуацијама; учећи на овај начин, ученици се оспособљавају за самостални истраживачки рад. Због својих предности (велика мотивациона снага, интензифика- ција мисаоне активности ученика, повећање ефикасности наставе, стваралачка активност ученика при усвајању нових знања, стварање нових генерализација, веома широк спектар различитих облика органи- зације наставе, оспособљавање ученика за самосталан истраживачки рад), проблемска настава има велику примену. То је, како се чини, по- себно изражено у настави математике, зато што повећава ефикас- ност наставе овог предмета, развија мишљење, примену и трансфер знања код ученика, омогућава да ученици откривају за себе оно што је у математици већ давно откривено, при чему користе исте поступке као и научник који открива оно што до тада није било познато. У раду се тумачи појам проблемске наставе, наводе се њене карактеристике, нивои, фазе, као и примена у настави математике.