ДИЈАЛЕКТИКА И ИНТУИЦИЈА У ДОБА ВИРТУЕЛНЕ РЕАЛНОСТИ
DOI:
https://doi.org/10.7251/NSK2102115PAbstract
Када професори педагогије студентима говоре о тој науци, објасне им да је она, као и друге науке, настајала у оквиру филозофије, а кас- није им предоче педагошке идеје неких важнијих филозофа и помену утицај филозофских праваца на педагошке правце и концепције. По- што се одради та обавеза помињања везе педагогије са филозофијом, прелази се на другачије теме, које се тичу научне објективности, мето- да истраживања, хипотеза, варијабли, мјерења, обраде података, логич- ког извођења закључака итд. Зато ми о односима филозофије и педаго- гије често формирамо представу као о нечему узгредном и архаичном. Срећом, увијек су постојали (ма како да их је некад било мало) и они педагози који су нас својим дјелима подсјећали да је веза педагогије са филозофијом исконска и зато нужно жива, који су одржавали пламен те везе. Један од таквих педагога је и Светозар Богојевић. Више је дјела којима је он испуњавао ту своју мисију. Једно од њих је и посљедња његова књига Дијалектика и интуиција у доба виртуелне реалности.