Emocionalna inteligencija u školi

Authors

  • Nebojša Pavlović

DOI:

https://doi.org/10.7251/NSK1322055P

Abstract

EI predstavlja sklop više sposobnosti za razvoj učenika: poznavanje vlastitih emocija i vlastitih postupaka, upravljanje osećanjima, prevladavanje stresa, empatiju, komunikaciju, razumevanje potrebe za otvorenošću i poverenjem, prepoznavanje obrasca ponašanja drugih ljudi, prihvatanje svojih mana i procena svojih vrlina, preuzimanje odgovornosti i prepoznavanje posledica svojih odluka, samopouzdanje kroz izlaganje svojih briga i osećanja bez ljutnje i pasivnosti, osećaj za liderstvo, rešavanje sukoba. Osnovni cilj istraživanja je utvrditi da li se na osnovu školskog uspeha, ocene iz vladanja, stepena prihvatanja/neprihvatanja od strane drugih učenika u razredu i od pola učenika može predvideti nivo emocionalne inteligencije. Inetesovalo nas je da li su emocionalno inteligentniji ujedno i omiljeni, i učenici sa najboljim školskim postignućima.

Published

2020-06-02