ЕЛЕКТРОНСКА ТРГОВИНА У СВЕТЛУ ЧЕТВРТЕ ИНДУСТРИЈСКЕ РЕВОЛУЦИЈЕ

Authors

  • Сретен Ћузовић
  • Бојан Лабовић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NOE1925022C

Abstract

Нова индустријска револуција је почела. У свету долази до развоја дигиталне технологије као и имплементације напредних технологија пре свега у производне процесе индустрије а све уз промене које се дешавају на глобалном нивоу економије а које намеће четврта индустријска револуција (Индустрија 4.0). Четврта индустријска револуција подразумева промене у вештачкој интелигенцији, аутоиндустрији, роботици, нанотехнологији, квантним компјутерима, електронској трговини итд. Такође четврта индустријска револуција подразумева промене у секторе привреде који користе или производе иновативне или нове технологије, а где су информационо-комунукационе технологије алат у креирању виртуелних-дигиталних канала трговине, у којима се тргује, а да се пословни партнери не виде. Да телефон почне да користи 50 милиона људи широм света било је потребно 75 год, за телевизију за исти број око 13 година, док је за интернет било потребно само 4 године. Циљ рада је да покаже да за успешно функционисање концепта електронске трговине у доба свакодневних промена на глобалном нивоу, подразумева разумевање интернет технологије као и Web и мобилних платформи које чине инфраструктуру електронске трговине. Из спектра иновација које са собом доноси интернет, аутори су се определили за истраживање интернета као платформе за измештање трговине на дигиталну мрежу, с једне, и претпоставке за развој нових модела трговине, познатијих у теорији и пракси као
виртуелна трговина, односно е-трговина, са друге стране.

Published

2020-06-05