СУДБИНА МАРКЕТИНГ ЛОГИСТИКЕ У УСЛОВИМА 4.0. РЕВОЛУЦИЈЕ

Authors

  • Соња Вујовић
  • Срђан Милосављевић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NOE1926068V

Abstract

Продукти људске генијалности Четврте индустријске револуције пружају прилику онима који су већ довољно срећни да уживају у предностима претходних индустријских револуција да обликују, не само дизајн нових технологија, већ и агилније облике управљања и користи које из темеља могу трансформисати начин на који људи живе, раде, комуницирају и односе се једни према другима. Све моћније технологије драматично модификују не само традиционалне моделе производње, већ и устаљене начине „сервиса испоруке” и дистрибуције вредности. Имплементација најновијих технолошких достигнућа, пре свега у форми RFID технологије, осмишљене да обезбеђује континуирану комуникацију и „освежавање” података у реалном времену у целокупном ланцу снабдевања има за резултат подизање квалитета логистичких услуга на виши ниво уз истовремену значајну рационализацију и контролу трошкова. Све се више уочава тренд повећања употребе роботских манипулатора и на, RFID технологији заснованих, паметних полица и паметних фабрика, а на помолу су и малопродајни објекти без продајног особља који елиминишу потребу очитавања и наплате производа на касама. Револуционарне промене у маркетинг логистици условљене су појавом и све већом применом вишедимензионалне, такозване 3D штампе која има потенцијал да покрене тренд приближавања производње потрошњи, чиме би се у значајној мери модификовала садашња улога маркетинг логистике у целокупном ланцу снабдевања. Нове технологије нису промениле суштинску улогу маркетинг логистике, али начин успостављања следљивости при физичком премештању робе временом је еволуирао до нивоа научне фантастике. Као логично, намеће се питање судбине маркетинг логистике у условима 4.0. Револуције, али и много озбиљније питање будућности Човека у случају да Светом „загосподаре” хуманоидне машине са „људским ликом”, несензитивне на судбину човечанства.

Published

2021-06-11