УЛОГА УЧЕЊА НА ДАЉИНУ ТОКОМ ПАНДЕМИЈЕ COVID-19

Authors

  • Јасна Солдић Алексић
  • Раде Станкић
  • Александра Зечевић

DOI:

https://doi.org/10.7251/NOESR2027018S

Abstract

Основни циљ овог рада јесте да прикаже анализу функционисања учења на даљину у образовном систему Србије за време пандемије Covid-19, као и да представи закључке о спремности образовног система за ову и сличне ванредне ситуације. Имајући у виду чињеницу да је само у основном и средњем образовању Србије 750 000 ученика и 80 000 наставника било принуђено да користи неку форму учења на даљину, посебно је важно да се сагледа значај учења на даљину у оваквим околностима. Пандемија Covid-19 је утицала на образовни систем Србије, као уосталом и на образовне системе у целом свету, тиме што је проузроковала значајне логистичке и технолошке проблеме, и наметнула наставном особљу потребу да пређу на нове начине подучавања. У раду су прво представљене најчешће коришћене платформе и апликације учења на даљину за време пандемије. Затим су представљени резултати истраживања о ставу студената према учењу на даљину, које је обављено на Економском факултету, Универзитета у Београду. Посебно је наглашено да ће утицај пандемије бити далекосежан и да ће се значајно одразити на образовне системе у свету, као и на образовни систем Србије. Имајући у виду да се разна технолошка решења већ користе у образовању и да ће наставити и даље да имају кључну улогу у образовању генерација које долазе, у раду се указује на потребу сагледавања потреба за новим ИКТ вештинама у образовању. У окружењу где се знању може приступити са једним click-ом, јасно је да ће у будућности улога предавача претрпети значајне промене.

Published

2021-06-12