ШТА СЕ ДОГАЂА СА НАШИМ ШТАМПАНИМ МЕДИЈИМА?
DOI:
https://doi.org/10.7251/POL1305129JAbstract
Промене које су се догодиле у првој деценији овог века дра-матично су уздрмале медије, међу којима су штампане новине најугроженија
врста. На основу компаративног истраживања медијских система богатих,
земаља у развоју и јужноевропских земаља, искристалисао се закључак да у
време појачаног коришћења интернета и опадања новинског тиража, главни
фактор распада новинске индустрије није интернет. Интернет јесте и биће
важан фактор, али је криза та која је највише погодила медије и то оглаша-
вање, од кога су новине зависиле. Иако интернет није убио штампане новине,
поједини сајтови уништили су профитабилне категорије оглашавања у нови-
нама које су се развијале заједно са њима. У таквим околностима, штампане
новине уколико су скројене по мери публике, још могу да играју важну улогу у
друштву. Основа медија остаје новинарство, као највећи извор информација,
а садржај штампаних новина се у новим условима не користи ради вести, него
за рефлексију и позадину. Све то указује да данас имамо доминацију мешовите
употребе медија, коегзистенцију старих и нових, будући да нови где-год по-
стоје, допуњују старе, пре него што их мењају. Највећи део вести које се деле
on-line произведен је у традиционалним медијским организацијама, а новине
и телевизија производе више вести и допиру до веће публике него све остале
медијске организације. Тако је ново време наметнуло модификован пословни
модел који комбинује штампано и дигитално издање, продају и рекламе, а за-
снован је на лојалној публици.