МОГУЋНОСТИ ПРИМЕНЕ ЛИНГВОСТИЛИСТИЧКОГ ПРИСТУПА НАСТАВНИМ САДРЖАЈИМА ИЗ ПРАВОПИСА У СРЕДЊОЈ ШКОЛИ

Authors

  • Милка Николић

DOI:

https://doi.org/10.7251/PNSJK1605079N

Abstract

Изграђивање свести о важности поштовања правописне норме представља
један од битних чинилаца у неговању језичке културе код ученика. Циљ рада је
да се за додатну наставу у четвртом разреду средње школе осмисли методичка
концепција за примену лингвостилистичког приступа наставним садржајима
из правописа. Лингвостилистички приступ се може применити у настави књи-
жевности приликом интерпретације књижевних дела која се одликују особе-
ном (стилогеном) пишчевом употребом правописних правила. Посебно је ва-
жно да ученик успостaви дистинкцију између (1) погрешне употребе правопи-
сног правила у неуметничком тексту и (2) одступања од правописне норме у
уметничком тексту. У основне кораке лингвостилистичког приступа спадају:
(1) запажање стилематичких поступака заснованих на одступању од правопи-
са; (2) откривање њихове стилске функције у конкретном контексту; (3) испи-
тивање естетске оправданости пишчевог поступка са становишта удела који
одређени поступак има у укупном смислу књижевног дела. На овај начин код
ученика се развијају читалачке компетенције, јачају трансферна знања, усавр-
шавају аналитичке и интерпретативне вештине, негује истраживачки дух.

Published

2018-09-07

Issue

Section

Чланци