ЛИКОВИ ПОКОНДИРЕНИХ ЈУНАКИЊА У ОСНОВНОШКОЛСКОМ ТУМАЧЕЊУ
DOI:
https://doi.org/10.7251/PNSJK1605115DJAbstract
У раду се сагледавају могућности и осмишљавају поступци за припремање
наставног часа на ком би се преко мотивског издвајања и уобличавања интер-
претирале комедије Покондирена тиква, Избирачица и Госпођа министарка. У
раду је истакнут мотив покондирености који је везивна нит за све три комедије.
Посебна пажња усмерена је на активност ученика и њихово вођење да што са-
мосталније открију тематске, мотивске и књижевнотеоријске карактеристике
датих комедија, те да мотивским повезивањем и компаративним приступом
тумаче дела. Аналитичко интерпретативном наставном методом разоткрили
бисмо мотив покондирености у Стеријином делу да бисмо му на трећем часу,
у форми групног рада, прикључили исти мотив из Трифковићевог и Нушиће-
вог дела. Оваквом поставком, у велокој мери, афирмисали бисмо интелектуал-
не капацитете ученика, што је императив савремене наставе. Конструктиван и
креативан приступ мотиву и анализи текста довео би нас до нових сазнања, и
што је у раду са ученицима веома важно, побудио би, њихово интересовање за
тему и овакав облик рада на часу. Наравно, овим се могућности интерпретаци-
је драмског дела у настави не заустављају, већ се понуђени модел посматра као
полазиште нових ишчитавања и наставношколских интерпретација.