ИСТРАЖИВАЧКО ЧИТАЊЕ, СТВАРАЛАЧКИ ДОЖИВЉАЈ И ПОУЗДАНА ИНТЕРПРЕТАЦИЈА КЊИЖЕВНОГ ДЈЕЛА
DOI:
https://doi.org/10.7251/PNSJK0115183VAbstract
Књига ''Спреми се да говориш'', која је у издању Друштва за српски
језик и књижевност Србије постхумно објављена, представља
значајну збирку радова стручњака који је свој живот посветио
проучавању и тражењу адекватних методичких модела у настави књи-
жевности, и јавља се као резултат његовог дугогодишњег рада на актуел-
ним питањима наставе књижевности. У њој налазимо, како приређивачи
проф. др Бошко Сувајџић и проф. др Зона Мркаљ истичу, текстове онога
који је учење начинио креацијом а ученике оданим и вјерним сабесјед-
ницима (5). За Миодрага Павловића настава не представља механичко
преношење знања, овај афирмисани методичар у наставној теорији и
пракси види умјетност. Своју стручност и умјешност на пољу методич-
ких проучавања, провјеравану на научним скуповима, стручним семи-
нарима и методичким радионицама, аутор је преточио у многобројне
радове од којих се шеснаест, по одабиру приређивача, нашло унутар ко-
рица ове књиге. Ријеч је о књижевно-научним и наставним приступима
методским јединицама из области књижевности које су заступљене у
наставним програмима основних и средњих школа. М. Павловић се заи-
ста на студиозан и креативан начин посветио проблематици наставе
књижевности, посматрајући је са два врло важна аспекта: са аспекта
предавача и са аспекта слушаоца, односно ученика. Застарјелим мето-
дичким моделима, ригидним правилима и превазиђеној методичко-ди-
дактичкој пракси, по ауторовом мишљењу, нема мјеста у савременом
наставном процесу.