САВРЕМЕНО ОБРАЗОВАЊЕ: ПОСТОЈИ ЛИ АЛТЕРНАТИВА?
DOI:
https://doi.org/10.7251/PNSJK0115207KAbstract
Кад годину за годином продајете пљескавице на киоску код ау-
тобуске станице, када по читаве дане седите за рачунаром уку-
цавајући непрегледне низове ко зна коме потребних бројева и
имена, када по десет сати дневно распакивате и ређате по полицама го-
миле робе у загушљивом супермаркету, са досадом која вас обузима и
осећањем бесмисла сопственог постојања, лакше ћете се носити уколи-
ко имате оскудан ниво образовања и сиромашан унутрашњи свет. Зашто
бисте патили, када вас школа може на време припремити за – доживот-
ну отуђеност? Отуђити децу од њих самих како не би добијала снагу из
својих аутентичних мотива и афинитета, отуђити их од породице, тра-
диције, вере, културе – то је социјална поруџбина којој треба да удовољи
образовни систем епохе либералног капитализма и економије масовне
потрошње.