Апстрактно мишљење представља напреднији и виши ниво мишљења који је, у доброј мери, био запостављен у досадашњем образовном систему, или му, у најмању руку, није придаван одговарајући значај у настави ликовне културе. Намера је да се у раду укаже на неопходност развијања и усавршавања апстрактног мишљења у оквирима савремене наставе ликовне културе. Актуелна настава ликовне културе, између осталог, има задатак да уклони неприродни бедем који се створио између публике и апстрактне уметности, а који је настао услед вишедеценијског нагомилавања наноса међусобног неразумевања и педагошког немара да се процес разумевања ликовног говора и комуникација учине проточним и виталним. Апстрактно мишљење је једина спона и мост којим се може премостити понор неразумевања ликовног дела, било да га сагледава дете, било да је реч о одраслој индивидуи. Оно помаже и омогућава да се одреди суштина, значење и вредност уметничког дела и пружа поуздани критеријум за правилно естетско усмеравање ликовног васпитања.