УСВАЈАЊЕ ЛЕКСИКЕ У ОНЛАЈН НАСТАВИ ТОКОМ ПАНДЕМИЈЕ COVID-19: ИСКУСТВА СТУДЕНТСКЕ ПОПУЛАЦИЈЕ
DOI:
https://doi.org/10.7251/RFFP2426099VAbstract
Како су све високошколске установе у Србији на почетку пандемијске кризе 2020. прешлe на неки облик учења на даљину, овај рад покушава да анализира искуства студентске популације када је у питању усвајање пословног енглеског језика. Циљ је указати на проблеме и изазове са којима се суочавала студентска популација Београдске академије пословних и уметничких струковних студија (БАПУСС) у контексту усвајања енглеског пословног језика с посебним фокусом на лексику. Како би се прикупили битни подаци за ово емпиријско истраживање, осмишљена је анонимна анкета која је имала за циљ да се добије увид у искуства студентске популације из овог истраживања. Анкета je била прослеђена студентима и студенткињама (њих укупно 56, м= 22, ж= 34) који су током трајања светске пандемије похађали прву годину основних студија БАПУСС- а, студијски програм Менаџмент, и почели да изучавају пословни енглески језик. Састојала се од десет питања и спроведена је у октобру и новембру 2023.године. За обраду података коришћен је Ексел (Excel). Припремљена је кван-титативна анализа која се састоји само од дескриптивних статистичких података – фреквенција и процената. Истраживање је представило искуства студентске популације, то јест, каквим методама и техникама, когнитивним и метакогнитивним стратегијама су прибегавали у контексту усвајањa лексике енглеског језика и шта им је највише користило у процесу усвајања знања при реализацији онлајн наставе. Такође, истраживање је показало да је хитна примена алтернативних облика онлајн наставе на БАПУСС-у због пандемије корона вируса представљала велики изазов за студенте и студенткиње који су изучавали пословни енглески језик, у погледу укупне организације наставе и нових техника и метода усвајања, али је и открило њима неке нове и позитивне аспекте образовања на даљину којих до тада нису били свесни.