НЕКЕ ДИДАКТИЧКО-МЕТОДИЧКЕ СПЕЦИФИЧНОСТИ ОРГАНИЗАЦИЈЕ И РЕАЛИЗАЦИЈЕ НАСТАВЕ У КОМБИНОВАНИМ ОДЈЕЉЕЊИМА
DOI:
https://doi.org/10.7251/FIN1921269DAbstract
Комбинована одјељења представљају одјељења састав-
љена од два или више разреда са којима у исто вријеме ради је-
дан учитељ. Организација рада у оваквим одјељењима тешка je
и сложена, од припремања до евалуације. У мањим насељима
или селима организује се овакав наставни рад, првенствено због
малог броја ученика у одјељењима. У овом раду указано је на
неке дидактичко-методичке карактеристике наставног рада у
оваквим одјељењима. Односе се на одређене методичке захтјеве
или правила којих се треба придржавати, оптерећење ученика у
складу са распоредом часова, као и на реализацију садржаја раз-
редне наставе у комбинованим одјељењима. Поред тога, аутори
у раду указују на предности диференцијације и индивидуализа-
ције наставе у комбинованим одјељењима, као и на социјализа-
цију ученика у овако организованој настави.