ИСТОРИЈСКА АНАЛИЗА ГЕОГРАФСКОГ КУРИКУЛУМА – КОМПАС ЗА БУДУЋНОСТ
DOI:
https://doi.org/10.7251/FIN2223229TAbstract
Научне књиге које се баве анализама наставних планова, одно- сно школских курикулума некако остају на маргинама научне јавно- сти. То нас и не треба чудити, јер је, заправо, и само школство на мар- гинама друштвене јавности, искрсавајући понекад у фокус када ду- боко запретени проблеми покажу своје лице. С друге стране, мето- дичке теме, а посебно наставни планови/курикулуми нису баш неко узбудљиво штиво. Оне траже једну врсту архивског рада у комбина- цији са психолошко-педагошком анализом и социолошким чита- њима протеклих времена. Међутим, уколико се курикулумској ре- форми школства, односно курикулумској реформи једног од школ- ских предмета, жели приступити озбиљно и са добром вољом која ра- зумије важност тог процеса, онда су овакве књиге незаобилазне. Ана- лизе наставних планова/курикулума јесу попут неке врсте компаса помоћу којег се може веома прецизно показати гдје смо у области образовања у прошлости лутали и куда би требало, у ствари, поћи.