Самопроцјене креативности студената у зависности од њиховог пола и нивоа образовања њихових родитеља
DOI:
https://doi.org/10.7251/SIN2401005CAbstract
Због динамичности и промјенљивости савременог свијета, све више је на цијени креативност људи, а у том контексту је све значајније и то како они виде и процјењују сопствену креативност. У раду су приказани резултати истраживања на узорку од 370 студената код којих смо мјерили њихове процјене о сопственој креативности у пет области њеног испољавања (Кауфманова K-DOCS скала). Добијене резултате довели смо у везу са полом испитаника и образовним нивоом њихових родитеља. Резултати указују да испитаници мушког пола позитивније процјењују своју креативност у техничко-научној области, а испитаници женског пола у умјетничкој области. У осталим областима разлике нису регистроване. Утицај образовања мајки ни у једном случају се није показао значајним, док образовање очева јесте. Испитаници чији очеви имају виши ниво образовања показали су позитивније процјене своје креативности у академској, изведбеној, техничко-научној и умјетничкој области. Интеракција између пола испитаника и образовног нивоа мајки и очева није регистрована ни у једном случају, осим кад је ријеч о интеракцији између пола испитаника и образовања мајки код самопроцјена креативности у техничко-научној области.
Као основни закључак нашег истраживања можемо навести да је образовање очева (као један од основних индикатора породичног социоекономског статуса) значајно повезано са самопроцјенама креативности код студената, да се те самопроцјене разликују у зависности од пола испитаника и да у већини случајева не показују зависност од интеракције између пола испитаника и образовног нивоа родитеља.