ZNAČAJ INFORMISANJA POTROŠAČA PRI IZBORU NAMIRNICA

Authors

  • Ž. M. Baltić
  • M. Glišić
  • J. Janjić
  • R. Marković
  • M. Bošković
  • M. Dokmanović
  • J. Đorđević

DOI:

https://doi.org/10.7251/VETJ1502022B

Abstract

Potrošači sve više obraćaju pažnju na ishranu, kvalitet i bezbednost hrane
koju konzumiraju. Do informacija o namirnicama koje kupuju mogu doći iz različitih
izvora, a smatra se da u tome najbitniju ulogu imaju deklaracije. U aprilu
2015. godine u Republici Srbiji je stupio na snagu novi Pravilnik o deklarisanju,
označavanju i reklamiranju hrane, kojim se određuju prava i obaveze
subjekta u poslovanju i štite interesi potrošača. Adekvatne deklaracije predstavljaju
bitan način informisanja potrošača o kvalitativnim karakteristikama
namirnica i zbog toga se njima mora posvetiti posebna pažnja. Međutim, nije
dovoljno razjašnjeno koji tip informacija potrošači najviše traŽe na deklaracijama,
naročito kada se govori o namirnicama animalnog porekla kao što su juneće,
svinjsko i jagnjeće meso. Smatra se da su najznačajnije informacije, na
koje se najviše obraća pažnja prilikom kupovine, rok trajanja i poreklo mesa, a
pored njih i informacije vezane za hranljivu vrednost, zrenje mesa, kategorije,
sistem proizvodnje, sledljivost i kontrolu kvaliteta mesa. U zavisnosti od toga
koji tip informacija traže, od socioloških i ekonomskih faktora, šta ih motiviše
da kupuju, koje karakteristike kvaliteta zahtevaju i kojim izvorima informisanja
najviše veruju, potrošači se mogu podeliti na: one kojima su najbitniji kvalitet
i bezbednost namirnica

Published

2018-03-14