POSLOVANJE HRANOM U UGOSTITELJSTVU U SKLADU SA PRINCIPIMA DOBRE PRAKSE I SISTEMA ANALIZE OPASNOSTI I KRITIČNIH KONTROLNIH TAČAKA
DOI:
https://doi.org/10.7251/VETJSR2001021KAbstract
Sektor ugostiteljstva predstavlja značajno mesto kada je u pitanju pojava bolesti prenosivih
hranom u svetu. Restorani u okviru ugostiteljstva predstavljaju poslednja liniju odbrane
hrane pre nego što ona dođe do potrošača. Ugostiteljski objekti koji pružaju usluge hrane i
pića, su u obavezi da uspostave sistem za osiguranje bezbednosti hrane u skladu sa
principima dobre proizvođačke i higijenske prakse i analize opasnosti i kritičnih kontrolnih
tačaka (HACCP). Međutim, specifičnosti ugostiteljstva često predstavljaju barijere za
uspešnu implementaciju HACCP sistema. U velikoj meri, na uspešnu primenu sistema
upravljanja bezbednošću hrane, može uticati menadžment ugostiteljskih objekata. Pravilno
rukovođenje ljudskim resursima, odnosno menadžment ljudskih resursa, mogao bi imati
najvažniju ulogu u prevenciji bolesti prenosivih hranom u ugostiteljstvu. Dodatno, veoma
je važno na pravilan način, sagledati čitav proizvodni proces i njegove specifičnosti što
treba da rezultira primenom odgovarajućih kontrolnih mera kojim će se potencijalne
opasnosti eliminisati ili svesti na prihvatljiv nivo. Bezbednost hrane je imperativ kada je u
pitanju zdravlje potrošača, pa i efektivnost HACCP sistema, “alata” za postizanje bezbedne
hrane, zavisi, između ostalog i od toga koliko je određeni subjekat u poslovanju sa hranom
uspeo da prevaziđe sve barijere koje nosi specifičnost ugostiteljskog poslovanja da
motiviše svoje zaposlene.