INTERAKCIJA MEDIJA, TEHNOLOGIJE I UMETNOSTI U 21. VEKU
DOI:
https://doi.org/10.7251/BLCZR0723041GAbstract
Ovaj rad analizira uticaj vizualne kulture i savremenih tehnologija na društvo, umetnost i medije. Razmatra se kako mediji oblikuju percepciju stvarnosti i kako vizualne informacije postaju dominantan oblik komunikacije u komercijalnoj kulturi. Poseban fokus je na tranzicijskim društvima gde ekspanzija medija utiče na kulturne vrednosti i identitet. Takođe, istražuje se odnos umetnosti i nauke/tehnologije, ističući kako su ove discipline nekada bile ujedinjene, a danas se ponovo prepliću kroz savremene prakse. Umetnost bazirana na AI tehnologijama izaziva debatu o autentičnosti i kreativnosti, postavljajući pitanje da li je moderna umetnost naivna. Zaključuje se da je ključno zadržati kritički pristup i prilagoditi se promenama kako bi umetnost ostala relevantna i inspirativna u svetu koji se neprestano menja.